Skift træningscentret ud med stuegulvet og skab resultater!

HJEMMETRAENING

Lyder overskriften for god til at være sand?

Ikke desto mindre passer det! Spar tid og opnå resultater ved at flytte træningen hjem i trygge rammer.

Hvorfor hjemmetræning?

1. Opnå resultater!
Ved at træne hjemme kan du i langt de fleste tilfælde opnå samme resultater som i træningscentret. Der skal faktisk ikke særligt mange redskaber til at sammensætte et super godt hjemmeprogram.
Faktisk kan fordelen være, at det tvinger dig til at fokusere på funktionelle flerledsøvelser, som giver langt større resultater end træningscenterets mange maskiner.
Herudover giver funktionelle øvelser dig en langt større overførbarhed til dagligdagens mange gøremål.

Du vil hurtigt kunne mærke resultater i form af øget styrke og reduceret fedtprocent.

2. Spar tid!
Ved at træne derhjemme, sparer du tiden til og fra træningscentret, plus den tid det ville tage for dig at klæde om. Det kan hurtigt blive til mange timer på en uge, som du i stedet kan bruge på sjovere ting.
Trods en travl hverdag, vil de fleste kunne “finde” en halv times tid et par gange om ugen til at få holdt sin træning ved lige.

3. Skiftende arbejdstider
I perioder med meget arbejde på svingende tidspunkter, kan det være svært at få overskud til at komme ned i træningscentret. Ved at træne derhjemme, kan du holde formen ved lige med minimal træningsmængde!

4. Undgå stress og sov bedre med træning.
Ved at træne kan du bedre håndtere stress på jobbet, og din søvn bliver med garanti bedre efter, at du får implementeret hjemmetræningen i din hverdag. Du vil hurtigt føle mere overskud og glæde i hverdagen! Din selvtillid vil også blive bedre i takt med, at du ser og føler resultaterne på din krop!

Ovennævnte lyder godt i de flestes ører, men hvad er så næste skridt, og hvordan kommer du igang?

Køb udstyr til hjemmetræning
Folk er forskellige og har derfor forskellige behov. Derfor er det forbeholdt den enkelte at vurdere, hvilke redskaber der er behov for til ens hjemmetræning.
Nogle bygger et træningscenter derhjemme, men faktisk kan man nå fantastisk langt med enkle midler.

Følgende redskaber kunne være en mulighed for dig:

Yogamåtte
Perfekt redskab til diverse gulvøvelser som feks. mave/core øvelser. Det er lidt mere behageligt at ligge på en måtte end på et koldt stuegulv.

Powerbands
Disse store elastikker/bånd fås i forskellige farver og modstand, og er således perfekt til hjemmetræning. Du kan med powerbands få trænet hele kroppen igennem på en ny, sjov og udfordrende måde.

Håndvægte
Den klassiske håndvægt er et fint redskab til hjemmetræning og kan med fordel bruges til at øge belastningen i de forskellige øvelser. For at spare på pladsen, bør du købe justerbare håndvægte med skiver på siden.

Kettlebell

Redskabet, der ligner en kanonkugle med et håndtag, er et super hjemmetræningsredskab med mange muligheder. Kuglen fylder stort set ingenting, og du kan få trænet ALT med dette redskab.

Kettlebellen er blevet et populært redskab, især i Crossfit, grundet dens mange fordele. Den er ideel til at træne allround styrke samt højintens træning, hvor pulsen ryger til tops!

AB Wheel
Et redskab med fokus på træning af mave/core.

Sjippetov
Det gode gamle sjippetov er et perfekt redskab til at få pulsen op og derved forbrænde en masse kalorier. Et super supplement til dine styrketræningsøvelser.

Konklusion
Der er et utal af muligheder for at træne derhjemme, og i artiklen har jeg blot nævnt nogle af de mange gevinster ved hjemmetræning.

Husk, at kun fantasien sætter grænser for, hvad du kan udrette derhjemme!

God fornøjelse!